Beslissen gebeurt steeds decentraler
Dat concludeert de Economist Intelligence Unit in een door kantoortoestellenfabrikant Ricoh bekostigd onderzoek. Leidinggevenden blijken van mening dat klanten tegen 2020 de voornaamste bron voor nieuwe product- of serviceideeën zullen zijn. 86 Procent van hen voorziet zelfs dat klanten integraal deel gaan uitmaken van de interne besluitvorming en dat klanten en zakenpartners zullen deelnemen aan projectteams.
Toch geen decentrale organisaties
Toch zal het nieuwe tijdperk volgens de onderzoekers niet worden gekenmerkt door gedecentraliseerde organisatiestructuren. "Deze zijn in het verleden vaak bekritiseerd omdat ze inefficiënt zijn, dubbelop zijn en geen coherente strategische leiding hebben" zegt strategiedirecteur Mark Boelhouwer van Ricoh Nederland. Boelhouwer voorziet dat bedrijven meer procesgericht gaan werken en hun informatie zullen centraliseren. "Dit waarborgt dat werknemers eenvoudig data kunnen ontvangen, opslaan en opvragen. Besluitvorming kan hierdoor minder hiërarchisch zijn en werknemers die rechtstreeks samenwerken met klanten, kunnen zonder vertraging belangrijke zakelijke beslissingen nemen."
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee