Overslaan en naar de inhoud gaan

HP past support aan op cloud

De nieuwe vorm van ondersteuning blijkt nodig, omdat de bestaande modellen niet meer voldoen. Volgens HP bieden legacy support services alleen soelaas voor individuele apparaten. Er wordt geen rekening gehouden met clusters van hardware, die in een cloud zijn opgenomen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Veranderende behoefte

Onderzoeksbureau Gartner heeft de markt voor gebruikersondersteuning in kaart gebracht en komt tot de conclusie dat de behoeften veranderen. Gebruikers willen niet meer dat de monteur langskomt wanneer de hardware in elkaar gestort is. De monteur moet al veel eerder komen, nog voordat de harde fout zich manifesteert.

Drie niveaus

De support die HP gaat bieden is verdeeld in drie lagen. De basis wordt gevormd door Foundation Care, een enkel loket voor zowel hardware als software.

De tweede laag heet Proactive Care en daar wordt de apparatuur op afstand in de gaten gehouden. Bij problemen kan worden ingegrepen voordat de gebruiker er last van krijgt. Laag nummer drie is Datacenter Care gedoopt. HP neemt daarbij een hele verwerkingsomgeving onder zijn hoede, inclusief apparatuur van andere leveranciers.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in