Mobieltje Motorola eerste met Google-navigatie
Verizon kondigde woensdag aan dat de marketingcampagne rond de Droid de grootste is die het bedrijf ooit heeft gevoerd. Het toestel is gericht op technisch onderlegde consumenten en professionals die graag de nieuwste snufjes in huis halen. De Droid is toegespitst op deelname aan sociale netwerken zoals Facebook.
De verwachtingen over de Droid zijn hooggespannen. Zowel Motorola als Verizon hoopt met het nieuwe toestel verloren marktaandeel terug te winnen. Sinds de succesvolle Razr in 2005 heeft Motorola geen doorslaand verkoopsucces meer gehad.
Analisten zien het toestel als een geduchte concurrent voor de iPhone van Apple. De Droid heeft een aantal mogelijkheden die ontbreken in de iPhone, zoals multi-tasking en de standaard ingebouwde toepassing Google Maps Navigation. Deze applicatie draait alleen op de nieuwe versie 2.0 van Android, waarmee de Droid als eerste mobieltje op de markt is uitgerust.
De Droid heeft ook een betere camera dan de iPhone 3GS (5 versus 3 megapixel), een flitser en een uitschuifbaar qwerty-toetsenbordje. Het toestel is wel een stuk dikker dan dan de iPhone, al noemt Motorola de Droid het dunste mobieltje met uitschuifbaar toetsenbord.
De aankondiging van Google Maps Navigation zorgde woensdag voor opschudding op de effectenbeurzen. De aandelenkoersen van gevestigde leveranciers van navigatiesystemen, waaronder TomTom en Garmin, liepen gevoelige klappen op. Google is overigens van plan zijn navigatietoepassing ook geschikt te maken voor andere platforms, waaronder de iPhone en de Blackberry van RIM.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee