Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook wil eindelijk schikken

Het hele conflict heeft betrekking op 'opt-in' versus 'opt-out'. Bij de eerste procedure moeten gebruikers actief laten weten dat zij het eens zijn met een verandering, bij 'opt-out' moeten ze juist hun stem laten horen als ze het er niet mee eens zijn.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het gaat over het verspreiden van persoonlijke gegevens. In de huidige werkwijze moeten gebruikers bezwaar aantekenen als ze dat niet willen. Nu is Facebook bereid om te werken volgens het opt-in principe. In maart van dit jaar sloot de FTC een soortgelijke overeenkomst met Google, over het inmiddels ter ziele gegane project Buzz.

In de overeenkomst met de FTC heeft Facebook zich ook verplicht om de komende twintig jaar mee te werken aan steekproeven met betrekking tot de privacy van de gebruikers.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in