Vodafone heeft storing pas vrijdag verholpen
De telefooncentrale ging geheel verloren; Vodafone werkt daarom met een team van 40 technici aan een noodvoorziening, maar het werk vordert trager dan verwacht. De 700 zendmasten die de telefooncentrale bediende, moeten stuk voor stuk handmatig op de noodvoorziening worden aangesloten.
Stabiliteit netwerk aangetast
Voor de zakelijke klanten heeft Vodafone wel zijn vastetelefoniedienst grotendeels weten te herstellen. En veel mobiele bellers hebben ook weer verbinding; het aandeel klanten dat nog niet kan bellen, ligt nu volgens Vodafones opgave onder de 5 procent. Wel waarschuwt Vodafone dat de stabiliteit van het netwerk te leiden heeft gehad van de storing. Klanten in binnen- en buitenland kunnen last ondervinden van filevorming in het netwerk. Het kan daarom meerdere pogingen vergen om gesprekken of mobiele internetsessies op te zetten.
In de getroffen regio is voorlopig nog helemaal geen sprake van mobiel internet. Volledig herstel daarvan kan nog wel enkele dagen duren. Voor herstel van de voicemailservice voor de getroffen klanten geldt hetzelfde, aldus Vodafone.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee