Overslaan en naar de inhoud gaan

Zwakke automarkt speelt TomTom weer parten

De nettowinst bedroeg 8 miljoen euro, tegen 9 miljoen euro in het tweede kwartaal vorig jaar. Het bedrijfsresultaat (ebitda) daalde ook met 1 miljoen en kwam uit op 40 miljoen euro. De cijfers zijn beter dan verwacht. Door persbureau Bloomberg gepolste analisten gingen in doorsnee uit van een flink sterkere daling van zowel de omzet als het bedrijfsresultaat.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Volgens topman Harold Goddijn leverde vooral de consumententak 'solide resultaten'. De omzetdaling bleef ondanks de slechte economische omstandigheden beperkt tot 4 procent, naar 149 miljoen euro. De verkoop aan consumenten blijft veruit de belangrijkste bron van inkomsten voor TomTom.

TomTom gaat voor heel 2013 nog altijd uit van een omzet tussen de 900 en 950 miljoen euro en een aangepaste winst per aandeel van 0,20 euro.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in