Topdrukte bij webwinkels en pakketbezorgers
Bijna 20 procent van de Sintcadeaus die de afgelopen weken besteld werden bij Bol.com werden gekocht via een tablet of smartphone.
In het weekend doorwerken
Ook de pakketbezorgers bij PostNL werken met man en macht om alle online aangeschafte Sinterklaascadeautjes op tijd af te leveren. Vergeleken met vorig jaar krijgt het bedrijf ruim 40 procent meer pakketten te verwerken. Om deze goed te kunnen afhandelen, is ook in het weekend doorgewerkt. Webwinkels rekenen dit jaar op een recordbedrag van 188 miljoen euro aan extra inkomsten in de Sinterklaasperiode. Dat is maar liefst 30 procent meer dan vorig jaar in de weken voorafgaand aan 5 december.
Traag of niet werkende site funest
Uit onderzoek van Riverbed dat vandaag is gepubliceerd, blijkt dat een snelle en efficiënte website essentieel is tijdens de feestdagen. Meer dan 60 procent van de consumenten krijgt een negatief beeld van een organisatie wanneer de website traag is of niet goed werkt, stelt Riverbed, dat niet geheel toevallig gespecialiseerd is in de performance van IT-architectuur. Verder vindt 69 procent het niet prettig om betalingen te doen op een website die langzaam is of problemen heeft met het laden van pagina’s.
Uit het onderzoek blijkt verder dat zo’n 45 procent van de ondervraagde Europeanen van plan is meer online te winkelen dan vorig jaar in de aanloop naar Kerst. Consumenten winkelen in deze periode gemiddeld 42 minuten per dag online. Meer dan de helft (55 procent) winkelt liever online in plaats van in een winkelstraat.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee