Veel gemeenten klagen over ICT-leverancier
Meer dan de helft is ontevreden over wat ze voor hun geld krijgen, slechts 16 procent is tevreden. Centric en PinkRoccade zijn bij 90 procent van de gemeenten hoofdleverancier van zogeheten ‘kernapplicaties’, waarmee alle andere programma’s moeten praten.
Hoop op verbetering is er niet
Toch overwegen gemeenten meestal geen overstap omdat ze geen verbetering verwachten, maar wel problemen en extra kosten. Gemeentelijke dienstverlening digitaliseert steeds verder, zeker nu ze er meer taken hebben bijgekregen zoals op het gebied van zorg.
Beide bedrijven waren zaterdag vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar. Centric liet de onderzoekers weten de klachten over hoge prijzen te herkennen, maar dat het marktconforme tarieven hanteert. Van misbruiken van marktmacht is volgens het bedrijf "geen sprake”. PinkRoccade wilde tegenover de onderzoekers niet inhoudelijk reageren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee