Gratis websites voor MKB
Aanleiding voor de campagne was Boston Consulting Group's vaststelling dat het Nederlandse MKB in vergelijking met andere landen online kansen nog onvoldoende benut. Tachtig procent van het MKB heeft weliswaar een website, maar weet niet hoe ze deze kunnen uitbouwen tot een webwinkel. Dit terwijl de Nederlandse consumenten juist gelden als koplopers in de online wereld. Nederland scoort bijvoorbeeld enorm op beschikbaarheid en gebruik van het internet: negentig procent heeft thuis een internetaansluiting.
Webbedrijven groeien tweemaal zo snel
Onderzoek van McKinsey laat zien dat het internet een belangrijke rol speelt bij de mogelijkheid om te groeien in tijden van recessie. Bedrijven die het internet intensief gebruiken, groeien twee keer sneller dan ondernemingen die dat niet doen. Voor iedere baan die er in een traditionele sector verloren gaat, komen er twee terug in de internetindustrie. Meer dan twintig procent van het wereldwijde Bruto Nationaal Product kan rechtstreeks aan de interneteconomie worden toegeschreven.
Het project Nederland Verdient Online pakt als eerste de vulpenspeciaalzaak Akkerman in Den Haag aan. In de 101-jarige winkel in de Haagse Passage gaf Hans Biesheuvel van MKB-Nederland zojuist, samen met Chris Buijink, Secretaris-Generaal van het ministerie van Economie, Landbouw en Innovatie (EL&I), het startschot voor het project.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee