Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nog te vaak problemen met iDEAL'

Afgelopen jaar waren er geen grote incidenten, waarbij het iDEAL-verkeer van een bank lange tijd plat lag. Maar banken hebben zichzelf de norm opgelegd om 99 procent van de betalingen geslaagd af te handelen en daar voldoen zij nog niet aan, klaagt Thuiswinkel.org.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

"Je kan het simpel uitrekenen: vorig jaar kochten Nederlanders voor zo'n 10 miljard euro bij webwinkels. Bij meer dan de helft van hun aankopen rekenden zij af met iDEAL. Dan is 1 procent heel wat geld wat door webwinkels wordt misgelopen'', zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.

Consument zoekt al snel naar een alternatief

Hij vreest dat consumenten die niet via iDEAL kunnen betalen al snel naar alternatieven voor de webwinkel kijken. "Stel, je wilt een cadeautje kopen voor iemand die morgen jarig is. Als iDEAL via jouw bank dan niet werkt, dan ga je bij een andere winkel verder zoeken naar een cadeau.''

Thuiswinkel.org eist dat banken snel met een oplossing komen voor de storingen. Nu is het voor consumenten vaak onduidelijk bij wie de fout ligt en krijgen de webwinkels de schuld van het niet beschikbaar zijn van iDEAL.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in