'Nog te vaak problemen met iDEAL'
"Je kan het simpel uitrekenen: vorig jaar kochten Nederlanders voor zo'n 10 miljard euro bij webwinkels. Bij meer dan de helft van hun aankopen rekenden zij af met iDEAL. Dan is 1 procent heel wat geld wat door webwinkels wordt misgelopen'', zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.
Consument zoekt al snel naar een alternatief
Hij vreest dat consumenten die niet via iDEAL kunnen betalen al snel naar alternatieven voor de webwinkel kijken. "Stel, je wilt een cadeautje kopen voor iemand die morgen jarig is. Als iDEAL via jouw bank dan niet werkt, dan ga je bij een andere winkel verder zoeken naar een cadeau.''
Thuiswinkel.org eist dat banken snel met een oplossing komen voor de storingen. Nu is het voor consumenten vaak onduidelijk bij wie de fout ligt en krijgen de webwinkels de schuld van het niet beschikbaar zijn van iDEAL.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee