Overslaan en naar de inhoud gaan

Salesforce koopt Facebook-marketeer Buddy Media

De onderhandelingen zijn op een haar na afgerond en daarmee sleept Salesforce Buddy Media weg voor de poort van Google, dat ook een bod op het bedrijf had uitgebracht.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Buddy Media is een startersbedrijf dat 5 jaar geleden begon met het begeleiden van de marketing van grote bedrijven op Facebook. Sinds kort heeft het zijn activiteiten uitgebreid naar Google+, LinkedIn en Twitter. Het bedrijf neemt de bedrijven alle zorgen uit handen met betrekking tot het onderhoud van apps en accountpagina's. Vorig jaar augustus haalde het bedrijf nog het opmerkelijk grote bedrag van 54 miljoen dollar op in een financieringsronde.

Rol CRM verandert

Salesforce.com ziet zich geconfronteerd met een veranderende rol bij het leveren van Customer Relationship Management (CRM)-diensten. Aanvankelijk richtte het bedrijf zich vooral op het stroomlijnen van het verkooptraject voor zijn klanten. Inmiddels verwachten deze klanten dat Salesforce.com zich ook bezighoudt met merkbeleving en marketing.

Het is onduidelijk hoe de activiteiten van Buddy Media gecombineerd gaan worden met die van Radian6, dat zich op hetzelfde terrein begeeft. Radian6 werd vorig jaar al door Salesforce.com overgenomen voor een bedrag van 326 miljoen dollar.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in