SpinAwards gaat over naar AG Connect en Adformatie
AG Connect gaat de verbinding leggen met de ICT-gerichte categorieën van de jaarlijks uitgereikte SpinAwards. Dit betreft bijvoorbeeld gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) en AR&VR (augmented reality en virtual reality) met bijvoorbeeld de bekende Hololens van Microsoft. Ook zijn er Spin-categorieën voor vakgebieden die meer en meer tegen de ICT aanschuren, zoals design, user experience en digital service.
ICT-ontwikkeling en -inzet
De bekende SpinAwards omvatten verder veel digitale disciplines die meer gemoeid zijn met innovatieve inzet van informatie- en communicatietechnologie. Dit gebruik van ICT-middelen, door bijvoorbeeld marketeers maar ook Nederlandse sporters, staat hierbij apart van de ontwikkeling en beheer ervan.
Een voorbeeld uit de begin dit jaar uitgereikte SpinAwards is Samsungs SmartSuit waardoor shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting hun schaatsprestaties verder kunnen verbeteren. Daarnaast zijn er functioneel ontworpen apps (Porsche 24) of location-based games (Quest to LEGOLAND), naast content-ontwikkeling en media-inzet op het gebied van digitale marketing. Deze en aanpalende categorieën krijgen een verbinding met Adformatie, zustertitel van AG Connect binnen Sijthoff Media.
Jong talent en verbreding
De uitgeverij neemt nu de Stichting SpinAwards over, waarbij de oorspronkelijke oprichters verbonden blijven als lid van de Raad van Advies. De belangrijkste activiteit van de SpinAwards is de bekroning van het beste Nederlandse én Belgische creatieve digitale werk, met de jaarlijkse prijsuitreiking op de SpinAwards Night.
Daarnaast wordt elk jaar in samenwerking met hogescholen in heel Nederland een apart landelijk programma voor Jong Talent georganiseerd. Terwijl de SpinAwards oorspronkelijk voor digital advertising waren, is het prijzenveld in de loop der jaren veel breder geworden. Mede-oprichter Stephan Fellinger: “De SpinAwards heeft zich afgelopen jaren ontwikkeld tot een prijs die inmiddels veel verder gaat dan ooit ons startpunt, digital advertising.”
Data, tech plus creativiteit
“Categorieën als bijvoorbeeld Innovation, Digital Service Idea, Artificial Intelligence, E-commerce en AR&VR laten zien dat Digital het hart vormt van de nieuwste ontwikkelingen. Bij Sijthoff Media krijgt de SpinAwards de kans zich nog verder te ontwikkelen.” Speerpunten hierbij zijn de transformatieve impact van ICT op de marketingdiscipline, de aard en mix van doorslaggevende ICT-middelen, en de optimale balans tussen data, technologie en content/creativiteit.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee