Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgaven internetreclame op recordniveau

Dat betekent een groei van 12 procent ten opzichte van 2010. Dat blijkt uit een onderzoek van Deloitte in opdracht van IAB, de brancheorganisatie voor online-adverteerders.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Markt mobiele advertenties nog gering

Ruim de helft van de omzet kwam uit het zogeheten 'search'-adverteren, voornamelijk via de zoekmachine Google. Opvallend is dat de markt voor adverteren op mobiele websites en via apps nog steeds erg klein is.

Door de huidige economische omstandigheden zijn de ondervraagde internetuitgevers minder positief over 2012. Zij verwachten dat de groei van de omzet dit jaar zal afnemen tot 7,7 procent.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in