Voor Telegraaf is Hyves haast niets meer waard
Hyves was in Nederland jarenlang het dominante platform voor het uitwisselen van informatie met vrienden en bekenden. Begin 2010 passeerde de sociale netwerksite de grens van 10 miljoen leden, waarvan 1,5 miljoen in het buitenland. Facebook was toen nog een stuk kleiner in Nederland, maar was ook hier in opkomst. Dat weerhield TMG er niet van 43,7 miljoen euro neer te tellen voor Hyves
Gesneuveld in de strijd tegen Facebook
In de jaren daarna bleek Hyves de concurrentie met Facebook niet aan te kunnen. In de lente van 2012 gebruikten naar schatting nog 3 miljoen mensen Hyves, tegen 7,3 miljoen Nederlanders die op Facebook zitten. In het persbericht bij de jaarresutlaten heet het dat 'de resultaten van Hyves over 2012 niet aan de ambitie hebben voldaan'. Dat leidt tot een koersaanpassing waarbij TMG Hyves uit het vaarwater van Facebook probeert te krijgen. Hyves moet zich voortaan specifiek op jongeren richten en daarnaast activiteiten in wat wordt genoemd social en casual gaming ontwikkelen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee