Overslaan en naar de inhoud gaan

Winnend onderzoek: 'Bedrijven laks met Twitter'

Prijswinnaar is Carlijn Frunt die de 50 ‘Beste Werkgevers’ van Nederland heeft onderzocht. Centrale vraag: maken deze bedrijven gebruik van Twitter en hoe doen ze dat? De scriptieprijs is een initiatief van ZiPconomy, een online-platform over de enorm veranderende arbeidsmarkt.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Niet veel animo

Van de 50 werkgevers die Frunt heeft onderzocht hadden er 40 een Twitteraccount. Van hen gebruikten slechts 18 dit account ook voor 'employer branding', ofwel: het aan de man brengen van de organisatie als werkgever. En van die 18 was er vervolgens maar één die via het account van een eigen medewerker met de arbeidsmarkt communiceerde.

Top-3 van de wedstrijd

De scriptie van Frunt won zowel de jury- als de publieksprijs. Ze versloeg in de finale Werber Liebregts en Yvonne van den Broek. Liebregts had onderzoek gedaan naar de verschillen tussen zzp’ers die dat zijn geworden uit noodzaak (bijvoorbeeld vanuit werkloosheid) en zij die dat gedaan hebben omdat ze kansen zagen. Van den Broek deed onderzoek naar hoe arbeidsschaarste op te lossen en het belang van strategische personeelsplanning.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in