ING-update helpt eigen app om zeep
De problemen lijken afgelopen zaterdagochtend (3 december) te zijn begonnen. Toen zijn in ieder geval de eerste klachten geuit op social network Twitter. Aanvankelijk vroeg het webcareteam van ING aan klanten om hun toestel te herstarten, om te zien of dat kon helpen. Een ander verzoek was om te controleren of er wellicht updates zijn voor de bank-app of voor het besturingssysteem van de smartphone.
Niet kunnen inloggen
Het lijkt er echter op dat het probleem zit in een update voor de ING-app. Die nieuwere versie zou recent zijn uitgerold, maar deze voorkomt onder bepaalde (vooralsnog onbekende) omstandigheden dat klanten inloggen. Het op 3 december als derde optie aangedragen verwijderen en opnieuw installeren van de app is inmiddels de standaardboodschap van de bank geworden. AG Connect heeft dit bij ING's helpdesk weten te bevestigen.
"Gezien de problemen dat [sic] wij ervaren is de enige oplossing om de app te verwijderen en opnieuw te installeren", is de boodschap sinds zaterdagmiddag. "Als het niet lukt om de app vervolgens te activeren via een SMS-code dan kun je jouw inloggegevens ook opnieuw aanvragen: https://mijn.ing.nl/login/retrieve-credentials/?flow-step=retrieve-credentials."
In de uren en dagen daarna heeft het webcareteam van ING meerdere gebruikers medegedeeld dat er "momenteel problemen" zijn met de app. "Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Momenteel is de enige oplossing om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Excuses voor het ongemak!"
Geen storingsmelding
Klanten klagen over het niet kunnen inloggen (en dus niet kunnen internetbankieren), maar ook over het feit dat deze storing al enkele dagen duurt. Bijkomende ergernis is dat er op de statuspagina van ING zelf geen melding wordt gemaakt van dit probleem: "Er is op dit moment geen storing", meldt ING over de beschikbaarheid van zijn dienst voor mobiel bankieren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee