Boeing maakt 'gestage voortgang' met de software-update
Bovendien werkt Boeing aan extra training voor piloten die met de 737 MAX gaan vliegen.
De toestellen van dat type staan sinds half maart wereldwijd aan de grond. De reden waren twee dodelijke vliegtuigongelukken binnen enkele maanden, één in Indonesië en één in Ethiopië. Die bleken te zijn veroorzaakt door een overijverig veiligheidssysteem dat de neus naar beneden drukte vanwege een niet goed werkende sensor.
Muilenburg hield vol dat de 737 MAX veilig is en dat Boeing geen loopje heeft genomen met de veiligheidsregels. Het MCAS-veiligheidssysteem, de boosdoener bij beide ongelukken, was volgens de topman vooraf voldoende getest. Desondanks ziet Boeing mogelijkheden om dat systeem te verbeteren.
De topman liet weten niet overwogen te hebben op te stappen. "Ik ben heel erg gericht op de veiligheid. Mijn doel is om te blijven leiden op dat gebied, net als op kwaliteit en integriteit.'' Muilenburg is naast topman ook voorzitter van Boeing. Een voorstel om die twee posities te scheiden, haalde niet genoeg stemmen van aandeelhouders.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee